När Poul flög vidare till Brisbane, checkade jag in på Mandarin Oriental i Singapore. Jag är inte särskilt lojal när det gäller hotell. Jag gör vanligtvis bokningar via sidor som Hotels.com och jag är inte medlem i något reward-program. Därför upplever jag ofta, att jag får det sämsta rummet med den sämsta utsikten. Uppgraderingar? ha! Glöm det! De går till alla gold members i stället.
Jag blev därför djupt förvånad och super glad när jag fick reda på att mitt rum på Mandarin Oriental var på en hög våning och hade en fantastisk utsikt. Från mitt rum kunde jag se både Singapore Flyer och Marina Bay Sands, så de gardinerna var inte stängda för en sekund under min vistelse.
Jag brukar inte vara något stort fan av hotellfrukost (om de inte är som den på Marriott Nai Yang, som jag dedikerade ett helt blogginlägg till), eftersom livet är för kort för hårdkokta löskokta ägg och misstänksamt orange appelsinjuice från koncentrat.
Jag bokade därför rummet på Mandarin Oriental utan frukost, men blev ändå nyfiken och gick ner för att ta en titt. Melt Café, som var där frukostbuffén blev serverad, såg inte alls ut som en typisk bufférestaurang. Maten var vackert presenterad, och det fanns gott om plats mellan borden, så man slapp den där känslan av att vara i en skolmatsal. Man kunde också sitta utomhus mitt i vad som kändes som en liten bit av regnskog. Ett bord til mig, tack! Maten var utsökt, servicen var bra och jag åt så mycket att folk vid borden intill började stirra.
Den första dagen hade jag ett par saker jag skulle fixa, så jag hann inte till poolen förrän runt 3 pm. Det var ganska fullt när jag kom dit, och jag kunde inte se några lediga solstolar, så jag bad en utav personalen att hjälpa mig. Men allt han kunde erbjuda var en plats i ett avlägset hörn, axel till axel med en äldre man i solhatt. Jag förklarade att om personalet inte hade någonting bättre, skulle jag hellre komma förbi en annan dag, och så gick jag.
Följande dag gick jag direkt till poolen efter frukost, och den här gången hälsades jag varmt av personalen, som kom ihåg mig från dagen innan. Det tog inte mer än 5 minuter innan de hade installerat mig i en fin cabana bredvid poolen.
Min vistelse på Mandarin Oriental var fantastisk. Den goda service, det underbara rummet och den fantastiska mat. Ett av de bästa hotellen jag någonsin har bott på!